Δράσεις

Ο Ε.Ο.Σ. Αλμυρού στα Βαρδούσια την 14.10.2017

Ανάβαση στα Βαρδούσια στις 14 Οκτώβρη 2017 για τον Ε.Ο.Σ. Αλμυρού. Aπό τη σλαβική λέξη Βαρδούσι που σημαίνει βουνό,

τα Βαρδούσια είναι ένα από τα βουνά της Ελλάδας με τα ποιο αλπικά τοπία, με πλούσιες αντιθέσεις, ποικίλα χρώματα και κοφτερές κορφές. Είναι σύμπλεγμα βουνών που περιλαμβάνει το νοτιότερο άκρο της Πίνδου στη Στερεά Ελλάδα. Υψώνεται στα σύνορα των νομών Ευρυτανίας, Αιτωλοακαρνανίας και Φωκίδας. Είναι το δεύτερο υψηλότερο βουνό της Ρούμελης μετά την Γκιώνα, με ύψος που φτάνει τα 2.497 μέτρα (Κόρακας). Και πάλι Βαρδούσια!!! Είναι όμως τόσες οι κορυφές, που χρειάζεσαι χρόνια για να πεις ότι έχεις γυρίσει το βουνό από όλες τις πλευρές (διακαής πόθος – στόχος του γράφοντα). Mπορεί οι χιονισμένες πλαγιές των Βαρδουσίων να έχουν καθιερωθεί ως αγαπημένος χειμερινός προορισμός των ορειβατών, όσοι όμως τα έχουν επισκεφθεί και εκτός χειμερινής εποχής ξέρουν ότι τα Βαρδούσια μπορούν να χαρίσουν δυνατές εμπειρίες όλο το χρόνο. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η δική μας. Αρχές Οκτωβρίου μας δόθηκε η ευκαιρία (πενταμελής ομάδα του ΕΟΣ) να κάνουμε 3 εντυπωσιακές κορυφές Α) Την κορυφή Κόρακας 2.497μ. Ξεκινήσαμε από το υψηλότερο καταφύγιο, το οποίο βρίσκεται στη θέση Μετερίζια υψόμετρο 1.900 μέτρα και ανήκει στον ΠΟΑ (πεζοπορικό όμιλο Αθηνών) και παίρνοντας την κόντρα βγήκαμε στο πέρασμα Πόρτες που οδηγεί στο Μέγα Κάμπο (ένα αλπικό οροπέδιο) σε 1 ώρα. Μπροστά μας ο Κόρακας, στον οποίο φτάσαμε σε μισή ώρα. Εκεί συναντιθήκαμε με ορειβάτες απ' όλη την Ελλάδα ( ΣΕΟ Θεσσαλονίκης, ΕΟΣ Λάρισας, ΣΕΟ Αθήνας κ.α.). Χαρήκαμε τη θέα της Κορυφής και γυρίσαμε πίσω από τα ίδια επιστρέφοντας στο καταφύγιο του ΠΟΑ. Β) Τις κορυφές Σκούφια και Σούφλες. Από το καταφύγιο, διασχίσαμε τα Μετερίζια και φτάσαμε στη βάση της Σκούφιας. Μια κορυφή κοντά στα 2.300μ με κλίση που ξεπερνά τις 45 μοίρες. Δύσκολη ανάβαση που διαρκεί 40 λεπτά που σου κόβουν συνέχεια την ανάσα. Από την κορυφή Σκούφια βλέπουμε μπροστά μας τις επιβλητικές Σούφλες (η Βόρεια Σούφλα και η Κεντρική Σούφλα είναι ο σκοπός μας). Γ) Ξεκινάμε σε μια φανταστική Ράχη και ανεβαίνουμε πρώτα στη Βόρεια Σούφλα. Εδώ η ομάδα ξεκουράστηκε για μία ώρα απολαμβάνοντας την υπέροχη θέα που προσφέρει πάντα μια κορυφή. Και τι δεν είδαμε. Τον Όλυμπο, την Όθρυ, το Βελούχι, τον Παρνασσό, τα βουνά της Πελοποννήσου, τη γέφυρα Ρίου-Αντιρίου κ.α. Οι τρεις πιο τολμηροί στη συνέχεια ανεβήκαμε και την Κεντρική Σούφλα 2.346μ. κορυφή προσβάσιμη μόνο σε αναρριχητές και πουλιά. Πάντα τέτοια παιδιά!!!!!!!

Για τον Ε.Ο.Σ. Αλμυρού, η Τ.Ε.Ο.