Δράσεις

Όλυμπος-"Χειμερινή" Ανάβαση την 25.4.2015

Χειμερινή <Απριλιάτικη> ανάβαση από 5μελή ομάδα του συλλόγου πραγματοποιήθηκε στις 25.04.2015 ημέρα Σάββατο στον Όλυμπο. Η ανάβαση έγινε από τη πλευρά του Λιτοχώρου, ακολουθώντας τη διαδρομή Γκορτσιά (1.160μ.) - Μπάρμπα - Πετρόστρουγκα - Σκούρτα (2.480μ.). Στόχος της ομάδος, μετά την ανάβασή της στη κορυφή "Σκούρτα", να συνεχίσουν 3 μέλη της ανάβαση στο οροπέδιο των Μουσών (με διανυκτέρευση στο καταφύγιο Κάκαλος) διασχίζοντας το "Λαιμό" και το πέρασμα του "Γιόσου".  Στις 06:30 το πρωί εκκίνησε η ομάδα από τον Αλμυρό. Ο καιρός προβλέπονταν συννεφιασμένος με πιθανότητα βροχής ή/και χιόνι! Αυτό βέβαια μας βοήθησε στην ανοδική μας πορεία που όμως αρκετά πριν το καταφύγιο της Πετρόστρουγκας η πορεία μας ήταν πλέον μέσα σε πολλές "χιονούρες", αποτέλεσμα μιας χρονιάς με πολύ χιόνι για το μυθικό βουνό και όχι μόνο. Τρείς ώρες "καθαρής" πορείας ήταν αρκετές για να προσεγγίσουμε το καταφύγιο της Πετρόστρουγκας και να κάνουμε το πρώτο μας μεγάλο "διάλλειμα" πριν εκκινήσουμε τη δύσκολη ανάβασή μας για τα "Σκούρτα". Ευτυχώς τα μέλη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης που διαχειρίζονται το καταφύγιο, μας "ζέσταναν" στο χώρο τους και μετά από 30 λεπτά ξεκούρασης η ομάδα ήταν έτοιμη για τη δύσκολη ανάβαση ακολουθώντας τη χειμερινή διαδρομή. Δύο ώρες χρειαστήκαμε για να προσεγγίσουμε τη κορυφή "Σκούρτα", μια πραγματικά δύσκολη διαδρομή στο χιόνι που ευτυχώς λόγω της ημερομηνίας δεν ήταν παγωμένο, ήταν "όπως έπρεπε" για τη συγκεκριμένη ανάβαση... Λίγο πριν τη κορυφή, θα συναντήσουμε και μια ομάδα φίλων από τη Θεσσαλονίκη (είχαν διανυκτερεύσει στο καταφύγιο της Πετρόστρουγκας), οι οποίοι με τα ορειβατικά τους πέδιλα και snowboard ανέβαιναν προς το οροπέδιο για να απολαύσουν την επόμενη μέρα (Κυριακή) το χιόνι και τις καταβάσεις τους! Από τη κορυφή "Σκούρτα" και ενώ η ώρα ήταν 15:00 το μεσημέρι και το χιόνι "έπεφτε σπυρωτό", έτσι για να μη ξεχνάμε ότι είμαστε στον Όλυμπο, όλοι θα φορέσουν πλέον τον εξοπλισμό (κραμπόνς & πιολέ απαραίτητα) για τη διάσχιση του "Λαιμού" και το πέρασμα στο οροπέδιο των Μουσών. Κρίμα που η μέρα και οι καιρικές συνθήκες δεν μας επιτρέπουν να θαυμάσουμε τη θέα από τα 2.500μ. Αποχαιρετώντας λοιπόν την υπόλοιπη ομάδα, ο γράφων και ο συνορειβάτης μου (Χρήστος Μπ.) θα πάρουμε το δρόμο της επιστροφής για το Ι.Χ. μας και τον Αλμυρό. Τρείς ώρες διήρκησε η κατάβασή μας (με μια μικρή στάση και πάλι στο καταφύγιο της Πετρόστρουγκας), γρήγορη κατάβαση και τελικά το ρολόι έδειχνε 20:30 όταν επιστρέψαμε στον Αλμυρό! Ταυτόχρονα ήρθε και το μήνυμα από την υπόλοιπη ομάδα ότι η ανάβαση στο οροπέδιο είχε στεφθεί με επιτυχία και όλοι ήταν καλά στην υγεία τους... Δύσκολο το εγχείρημα της αυθημερόν ανάβασης & κατάβασης στον Όλυμπο, ιδιαίτερα με χιόνι, αλλά σαν εμπειρία ήταν συναρπαστική, κουραστική και γεμάτη εικόνες!!! Σίγουρα ο σεβασμός στο βουνό, η εμπειρία και η καλή σωματική & ψυχική υγεία είναι απαραίτητα για ένα τέτοιο εγχείρημα αλλά η θέληση και το πείσμα του ανθρώπου μάλλον δεν είναι προβλέψιμα πολλές φορές... Η Κυριακή, μια ηλιόλουστη μέρα στον Όλυμπο, αποζημίωσε όσους βρέθηκαν εκεί...