Δράσεις

Όλυμπος 17-19.8.14 Η "κλασική" Αυγουστιάτικη Ανάβαση του Συλλόγου

Τη καθιερωμένη του πλέον Αυγουστιάτικη ανάβαση στον  Όλυμπο πραγματοποίησε ο ΕΟΣ Αλμυρού στις 17-18-19 / 8 / 2014. Η ανάβαση στο βουνό τον Θεών έγινε από τη διαδρομή: Γκορτσιά (1.160μ.)  - Μπάρμπα - Πετρόστρουγκα - Σκούρτα - Λαιμός - πέρασμα Γιόσου - Οροπέδιο Μουσών με κατάληξη & διαμονή μας στο καταφύγιο "Γ. Αποστολίδης" (2.760μ.). http://www.sports-tracker.com/#/workout/chriza69/38dkno7meqngrka5

5μελής η ορειβατική μας ομάδα (άλλη μια 4μελής ομάδα ανέβηκε μια βδομάδα πριν) και οι καιρικές συνθήκες ιδανικές!!! χαμηλή θερμοκρασία για την εποχή, συννεφιά μετά την έξοδό μας από τα πανύψηλα ρόμπολα στη διαδρομή Σκούρτα - Λαιμός. Έξι ώρες και σάραντα πέντε λεπτά διήρκησε η συνεχής ανάβασή μας έως ότου φτάσουμε στο καταφύγιο, με χαλαρή διάθεση & ρυθμό, πολλές φωτογραφίες και τα ανάλογα διαλλείματα (είχαμε και νέες συμμετοχές μαζί μας). Ξεκούραση το απόγευμα της Κυριακής, ευτυχώς δεν υπήρχε πολυκοσμία τούτη την ημέρα στο καταφύγιο και προετοιμασία για την ανάβασή μας στη κορυφή την επομένη. Η σόμπα  του καταφυγίου πήρε "φωτιά" γιατί η πτώση της θερμοκρασίας στα 2.760μ. ήταν αν μη τι άλλο αισθητή από όλους μας! Την επόμενη μέρα, Δευτέρα 18/8, νωρίς το πρωί, άπαντες ήταν έτοιμοι για την ανάβαση στη ψηλότερη κορυφή του Ολύμπου και της Ελλάδος. Οι οδηγίες και οι σημειώσεις είχανε δοθεί... κράνη, σακίδια επ' ώμου και εκκίνηση διασχίζοντας τα ζωνάρια για το λούκι του Μύτικα. Και πάλι ο καιρός αλλά και ο ΔΙΑΣ μας έκαναν τη χάρη και με "ιδανικές" συνθήκες θα ξεκινήσουμε την ανάβασή μας για τη κορυφή. Το να ανέβεις στη κορυφή του Ολύμπου και να μην έχεις την ευκαιρία να απολαύσεις τη θέα, λόγω καιρικών συνθηκών - κυρίως λόγω της ομίχλης, δεν είναι και ότι καλύτερο για έναν ορειβάτη, ειδικά όταν για αυτόν θα είναι και η πρώτη του φορά στη κορυφή της Ελλάδος! 50 λεπτά ήταν αρκετά για την ανάβασή μας στο "Πάνθεον" ή Μύτικα (2.918μ.), το τι ακολούθησε δεν περιγράφεται με λέξεις... τα συναισθήματα πολλά για όλους, επιφωνήματα, φωτογραφίες, γράψιμο στο βιβλίο, η σημαία του συλλόγου με την Ελληνική σημαία έχει τη τιμητική της στα 2.918μ. Μετά από λίγο θα υπάρχει πολυκοσμία στη κορυφή, κυρίως από ξένους που θεωρούν και πιστεύουν ότι η ανάβαση στη κορυφή του Ολύμπου είναι κάτι το μοναδικό γι αυτούς, ένας στόχος και σκοπός που πρέπει να εκπληρωθεί (έτσι τουλάχιστον το περιέγραψε μια νεαρή Αμερικανίδα που εκείνη την ώρα μέσω Κακιάς σκάλας έφτασε στη κορυφή). Μετά από 40 λεπτά αποφασίσαμε να κατέβουμε. Η κατάβαση έγινε από την ίδια διαδρομή και η συνέχεια περιελάμβανε πεζοπορία σε όλο το μήκων των "Ζωναριών" μέχρι τη διασταύρωση που το μονοπάτι σε οδηγεί προς τα "Πριόνια" και τη χαράδρα του Ενιπέα. Η επιστροφή μας στο καταφύγιο έγινε λίγο μετά το μεσημέρι για ξεκούραση και η συνέχεια της ημέρας περιελάμβανε ανάβαση στη κορυφή του Προφ. Ηλία και στο εκκλησάκι που υπάρχει εκεί. Άλλωστε ο στόχος της κορυφής είχε επιτευχθεί, η εμπειρία είχε καταγραφεί και το μόνο σίγουρο ήταν η ζεστασιά του καταφυγίου και το καλό φαγηρό για τη συνέχεια... Η επόμενη μέρα, Τρίτη 19/8 μας βρήκε χαλαρούς αλλά έτοιμους για τη κατάβαση και την επιστροφή μας στη βάση μας. Αποχαιρετήσαμε τους φίλους ορειβάτες που θα συνέχιζαν τις αναβάσεις, τους πάντα φιλόξενους διαχειριστές του καταφυγίου που φροντίζουν για όλους και όλα και εκκινήσαμε για την επιστροφή. Μόλις 4 ώρες και 40 λεπτά διήρκησε η κατάβαση και έτσι άλλο ένα "ταξίδι" στον Όλυμπο έλαβε τέλος... για την ιστορία, τα ονόματά τους στη κορυφή της Ελλάδος έγραψαν οι: Jen. Scott-Τσιάτσιος, Ειρ. Μπόσινα, Παν. Πλαγεράς, Γ. Μόφορης & Χρ. Ζαβός.